Přihlásit se
    • Úvod
    • O projektu
      arrow_drop_down
      • Podpořit projekt
    • Lokality
    • Blog
    • Fotografování
    • Kontakty
      arrow_drop_down
      • Zásady ochrany osobních údajů
      • Zásady cookies (EU)

    Jezernické viadukty

    49.5371719N, 17.6303569E

    • Místo
      Jezernice
    • Popis
      železniční viadukt
    • Informace
    • Hodnocení 0
    • prev
    • next
    • Navigovat
    • Sdílet
    • Ohodnotit
    • Nahlásit chybu
    • prev
    • next
    GALERIE
    KATEGORIE
    • Mosty / lávky
    KRAJ
    • Olomoucký
    GPS / ADRESA
    • 49.5371719N, 17.6303569E

    • Jezernice

    MAPY.CZ
    POPIS

    Jezernický viadukt je součástí bývalé Severní dráhy císaře Ferdinanda, jejíž první úsek byl dán do provozu roku 1837. Pro finanční potíže se jezernický viadukt dokončil až o 5 let později. Do provozu byl však uveden až v roce 1847, při zprovoznění tratě z Lipníku do Bohumína. Viadukt sestává z celkem 35 větších oblouků o světlosti 7,59 m a 7 menších půlkruhových oblouků o světlosti 5,69 m. Opěry jsou prodlouženy rovnoběžnými křídly.

    Jezernické viadukty jsou v podstatě dva mosty vedle sebe. Starší cihlový most, byl při rozšiřování trati na dvoukolejnou v roce 1873 doplněn kamenným mostem a je téměř kopií cihlového. Na jeho čelní zdi je pak dochována pamětní deska z roku 1873. Viadukt přemosťuje jak potok Jezernici na její pouti z Oderských vrchů do blízké Bečvy, tak místní komunikaci. Celková délka viaduktu činí 426,33 m, celková šířka 8,8 m (samotná šířka kolejiště pak činí 8 m) a výška až 10,6 m.

    V letech 1999–2001 v rámci modernizace II. tranzitního železničního koridoru byl kompletně sanován, klenby byly nově vyzděny, na lícních stěnách byly použity mrazuvzdorné cihly. Hlavní nosnou konstrukci tvoří železobetonové klenby, kotvené do cihelných kleneb kovovou sítí. Při modernizaci byla šíře mostovky zvětšena na 10,6 m. Čelní zdi byly znovu postaveny z původních kamenů. Byl kladen velký důraz na zachování původního vzhledu, proto jsou na pohledové plochy použity původní materiály nebo materiály velmi podobné – např. cihly na stavbu kleneb byly dovezeny z Německa. Roku 2003 udělilo Ministerstvo dopravy ČR rekonstrukci cihelného viaduktu cenu "Mostní dílo roku 2001".

    DOSTUPNOST S MOTORKOU

    Zaparkovat je možné u mostu podél cesty, kde je vybudován turistický přístřešek.

    PARKOVÁNÍ / VSTUPNÉ / VZDÁLENOST
    • Parkování není zpoplatněno.

    • Vstup je volný.

    • Přijet lze přímo na místo.

    MÍSTO VHODNÉ NA
    • procházka
    • fotografování
    ZDROJE / ODKAZY

    Foto: Petr Žák | Jednou stopou Českem, z.s.
    Text: wikipedia.org, libri.cz
    Odkazy: jezernice.cz

    DATUM NÁVŠTĚVY
    13. 8. 2022
    mood_bad
  • Zatím žádné komentáře.
  • Přidat hodnocení

    Napsat komentář · Zrušit odpověď na komentář

    Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

    Oblíbenost místa

    V okolí:

    Bývalý železniční tunel Slavíč

    17. 7. 2022
    • bývalý železniční tunel

    Hrad Helfštýn

    13. 8. 2022
    • zřícenina hradu a vyhlídková věž

    Zbrašovské aragonitové jeskyně

    17. 7. 2022
    • aragonitové jeskyně

    Hranická propast

    17. 7. 2022
    • nejhlubší zatopená propast světa

    Lom Výkleky

    9. 7. 2022
    • bývalý kamenolom

    Maršálkův větrný mlýn

    9. 7. 2022
    • větrný mlýn německého typu
    • Google Maps
    • © 2023 Jednou stopou Českem, z.s.
    • Jednou stopou Českem® je registrovaná ochranná známka č. 397737
    person
    Přihlásit se
    lockZapomenuté heslo?

    Košík

      • Facebook
      • Twitter
      • WhatsApp
      • Telegram
      • LinkedIn
      • Tumblr
      • VKontakte
      • Mail
      • Zkopírovat odkaz
      Spravovat Souhlas s cookies
      Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
      Funkční Vždy aktivní
      Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
      Předvolby
      Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
      Statistické
      Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
      Marketingové
      Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
      Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
      Zobrazit předvolby
      {title} {title} {title}